18/9/09

Lectura d'estiu (part 2) + annex post-estiu




So here I'm again! Tornen el fred i els constipats (i qui sap, potser la grip A em ve a fer una visita també), torna l'estabilitat en quan als horaris a seguir, tornen les séries, etc. Que sí, molt bé. Però ¡yo he venido aquí para hablar de mi libro!
De fet... error. No, no precisament vinc a parlar d'això. El que passa és que he fet una ullada al blog i "Oh!, que tinc que acabar el post de llibres que he llegit a l'estiu!". Doncs això.

Primer, que no he pogut acabar de llegir tot el que tenia a la llista. Ha estat impossible, vaja... quan me n'he adonat ja erem setembre. Brisingr, La Puerta Oscura i El Món de Sofia són els tres exemples. Apart que no és que em cridessin gaire l'atenció...

Crónica del pájaro que da cuerda al mundo - Haruki Murakami
Univers Murakami: literatura abstracta. Què més afegir! 900 planes de paranoia pura i dura, de metàfores que només deu entendre el pròpi autor, de personatges que arriben a un extrem d'excentricisme molt elevat (hi ha cada biografia de personatge que flipas xD). Que si noms no reals (véase Creta i Malta Kanoo, les germanes vidents, la qual la petita deixa de ser prostituta física a ser una prostituta de la ment: a través dels somnis satisfà al protagonista), que si una veïna adolescent que treballa a una empresa de fabricació de perruques, un cunyat pervers i malalt el qual es presenta a les eleccions i té molts números per guanyar... Sí, apart d'això... el llibre tracta aparentment de la desaparició de la esposa del protagonista. Jo crec que això és el menys important d'aquest llibre, la veritat xD
Nota: 9,6. Murakami for president.

Watchmen - Alan Moore, Dave Gibbons
Épic, brutal. Un comic històric, d'un passat alternatiu (USA guanya la guerra de Vietnam gràcies al Dr. Manhattan, un dels personatges). Molta paranoia, també cal dir. Viatges a Mart on s'hi munta una filosofada digna d'un òscar a la millor fumada ever, un personatge amb un perfil psicològic molt bèstia (parlo de Rorschach), la història aliena del pirata que naufraga... En definitiva, un comic molt ben valorat per part dels aficionats a les vinyetes americanes (i dels quals només tinc en comú la fascinació per Watchmen).
Nota: 9,9 (el 10 és el summum de la perfecció, i crec que cap obra fins ara escrita pot tenir aquesta qualificació, perquè la perfecció no existeix enlloc. Aixi que passo d'exagerar)

Salze cec, dona adormida - Haruki Murakami
Recull de relats. Aquí m'has fallat una mica, Murakami. Definitivament, prefereixo les teves novel·les als teus relats. No em donen el mateix plaer... els hi falta realitat. Són massa bruscos, massa anada d'olla com per què tingui només 10 o 20 planes. No queda massa ben fet pel meu gust. Però que si, que també té cites molt bones.
Nota: 7

Doncs això és tot en quan a literatura estiuenca! Crec que he fet una bona netejada, sent sincers. M'he tret de sobre moltes coses (els 36 homes justos...), però encara em queden espines clavades... en fi, algun altre dia serà. Ara vindrà la literatura de batxillerat (doncs bé, en fí...) i m'hauré de fotre si vull llegir alguna cosa que em vingui de gust.

I en quan al curs, aprofito, dir que ha estat una bona setmana. Té desventatges ser 30 dins una mateixa classe (sobretot a matemàtiques!), però bé, així hi ha més ambient. I bé, que la majoria de matèries de modalitat tenen quasibé els mateixos continguts. És molt fort xD I pff... gràcies a déu que en el seu dia vaig escoltar a 4t, perquè sino ara mateix aniria fet un bon embolic (lògic, tinc fòrmules a puntapala xD Mates, física, electrotècnia, tecnologia industrial, dibuix tècnic...) Això sí: estic content d'haver agafat això i no pas el científic (biologia, química). Dios, que els hi fan empollar les valències dels elements i tot xDDDDDDDDDDD Pringats. Ja!

Doncs en fí. Que molts deures, leñe. I que filosofia mola! (pedres em cauran si dic això a la classe... amb lo poc que els hi agrada. Claro, como son de ciencias... wait. OUCH xD)

Apa, ens veiem properament!

Desconnectant;
Ota-chan

2 comentaris:

Irene ha dit...

Al final crec que he guanyat jo (juas)
Hm... tinc ganes de llegir la crònica del pájaro..., a veure si em passo per la biblioteca i l'agafo xD
A veure si tot el curs que queda se't passa com aquesta setmana ^^

Shruikan ha dit...

Però... però... és llegirà algun dia Brisingr algú? ¡___¡
T'agrada filo? xD El teu profe deu ser un enrollat. Amb el meu perdo el fil de la classe però jo vaig prenent apunts.